vrijdag 25 januari 2013


Vorige week bij Anna. We aten bloemkool, spinazie, tomaat salade uit Plenty en wat was dat lekker!

Sinds de sneeuw er ligt waag ik me niet meer op mijn fiets.
Twee jaar geleden viel ik er een keer vanaf door de ijzel en sindsdien krijg ik bij regen en een nat wegdek al klamme handjes.
Gisteren had ik mijn laatste tentamen, die om half 3 begon. Althans, dat dacht ik.
Om 1 uur belde een vriendinnetje om te vragen of ik er al was, en toen besefte ik me opeens dat mijn tentamen om half 2 al begon!

Het aller liefste zou ik met de bus gaan, zoals altijd in deze dagen, maar dan zou ik zeker te laat komen en dus zat er niets anders op dan mijn fiets te pakken.
Ik schoof de sneeuw van mijn zadel maar de sleutels had ik nog in mijn kamer laten te liggen en dus rende ik weer omhoog, terug naar mijn kamer.
Eenmaal op de fiets bleek mijn extra trui te warm, mijn zelfgebreide hoofdband te warm, mijn legging onder mijn broek te warm en mijn conditie te slecht.
Ik sjeesde over het bospaatje met de gladde brug, over de straten waar geen zout gestrooid was.
Mijn longen deden pijn van de kou en mijn benen van de onverwachte, in mijn geval enorm grote, inspanning die ik leverde.
Vanuit een achterkamertje in mijn hoofd haalde ik nog wat goede oude wielren technieken uit een sportieve fase in mijn leven en uiteindelijk was ik 5 minuten voordat de zaal open ging gearriveerd.
Nog nooit was ik zo snel van mijn huis naar de universiteit gefietst.

Dat ik in een doorschijnend gestippeld bloesje zonder mauwen mijn tentamen maakte alsof het zomer was en een nieuw antwoord formulier nodig had en alles moest overschrijven omdat ik achteraan, verkeerd was begonnen mocht de pret niet drukken.
Ik had het gehaald om op tijd te zijn voor mijn tentamen.
Een paar uur later bleek (dank meerkeuze vragen!) dat ik een goed cijfer had behaald en daarmee het vak gehaald had.

Het andere vak haalde ik gelukkig ook en nu is het vakantie, nu is het genieten.
Ik vlieg vanmiddag naar Krakau met mijn mama, samen fijn een paar dagen in een onbekende stad.

6 opmerkingen:

  1. ik kruip met dit weer ook niet op mijn fiets hoor! ook al veel te veel gevallen! brrrr
    proficiat met je resultaten, geniet ervan! Ik ben er ook vanaf fiuw..:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel plezier in Krakau, klink als een avontuurlijke stad (land?)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha ah Loes toch, maar wat goed dat het je allemaal is gelukt! En heel erg veel plezier in Krakau, ben er ooit geweest toen het alleen maar regende en zelfs toen vond ik het een fijne stad

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi avontuur zeg! Heel veel plezier in Krakau! Als je durft zou ik een glaasje Poolse vodka (die is gelig) nemen, die is heerlijk zoet. Hartstikke bedankt nog voor je lieve kaartje en de doek. Laat je weten als ik iets culinairs gefabriceerd heb :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn fiets werd gestolen, snif snif :( veel plezier in Krakau, lieve Loes!

    BeantwoordenVerwijderen