vrijdag 22 februari 2013

De dagen waren goed. We hadden geen tv, geen internet, bijna nooit mobiel bereik.
We hadden elkaar en de tijd om echt naar elkaar te luisteren, om te lachen en te kroelen in elkaars haar.
We hadden erwtensoep die lang pruttelde op het gasfornuisje, goedkoop bier en radijsjes en mango.
Rode wijn bij de lunch en daarna uitwaaien in het bos.
Een haardvuur om bij te praten, over dromen en gevoel.
Over elkaar, over wat er eigenlijk echt toe doet. Ik voelde me goed in het bos, er was geen tijd voor zorgen.
Vanuit binnen zag je door het glas buiten alleen maar bomen, ik klom er graag hoog in en keek in mijn eentje naar de zonsondergang.

Terugkomen in de stad was even wennen, de drukte voelde beklemmend.
De lucht niet meer zo schoon.
Mijn stage in de jeugdgevangenis werd heftiger als ik verwachtte.
Omdat het verschil opeens zo duidelijk werd in hoe ver sommige jongeren verwijderd waren van waar het voor mij in het leven echt om draait.
Om liefde en vriendschap en tijd nemen voor elkaar.


7 opmerkingen:

  1. Wauw! En het verhaaltje erbij ook, echt een sprookje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk filmpje, met een verhaaltje dat zo vrolijk maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dit is echt zo super fijn zoet en mooi <3
    ga maar vaker zulke weekendjes weg Loes, en maak vooral vaker zulke filmpjes. ahhhhh.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wouw wat heerlijk knus. Mooi filmpje heb je gemaakt, heel sfeervol en een goeie herinnering!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is dit een super filmpje, je word er vrolijk van, een knus gezellig gevoel geeft het!

    BeantwoordenVerwijderen