vrijdag 25 november 2011

De vrijdag is voor Isabelle

Bijna 2 weken niets geschreven. De tijd gaat snel, te snel soms.

Vorige week Tivoli met Bente, afgelopen weekend waren Tjerk en An hier.
We dronken Fristi en bier in het filmhuis en zaterdag zijn we via de oude gracht naar het centrum gelopen.
Met wanten aan en mijn sjaal om.
Zaterdagmiddag naar het museum met Yannick, we waren net op tijd voor de rondleiding en die was leuk.

Ik heb gisteren schoen kadootjes gekregen van Jaz, zo lief.
Er hangt nog versiering van ons Halloween feestje maar nu ook een sinterklaas slinger.
Het voelt als thuis.
Gisteren was ik bij Tessa in Groningen, in de avond zijn we naar Tara gegaan.
Tara woont aan de Tuinbouwstraat. We stonden voor de deur maar niemand deed open.
Er kwam toevallig een jongen aan die in dat huis woonde en wij liepen mee naar binnen en hij wees ons Tara's kamer.
Het huis was groot, mooi en zag er heel duur uit. Tara had het goed voor elkaar!
Na wat bonken en verwoede pogingen om de deur van haar kamer open te doen bleek dat hij op slot zat.
Ze wist dat we zouden komen maar Tara was niet thuis.
Na de jongen uit zijn kamer te hebben geroepen, waar hij snel in was gedoken, bleek dat hij Sara had verstaan. 
Nog wat hersenspinsels verder bedacht hij zich dat er eigenlijk ook helemaal geen Sara in zijn huis woonde.
Het was de kamer van een Esther waar we voor stonden. 
We stonden in de verkeerde straat, op de gang van een verkeerd huis waar waarschijnlijk nog nooit een Tara heeft gewoond of misschien nog nooit een Tara is binnen geweest.
De lange wit gelakte trap in het herenhuis was niet de trap die naar haar kamer leidde, naar de hoge plafons had ze nog nooit gestaard vanaf haar bed en in de schone keuken had ze nog nooit een kop thee gezet. 
Op zoek naar mijn mobiel in mijn rommelige tas, op zoek naar het smsje met het goede adres.
Het woordje dwars in de straatnaam hadden we even gemist.
Gelukkig wees hij ons de weg naar de Tuinbouwdwarsstraat en hebben we alsnog Tara gevonden en de amandelstaaf op gesnoept waar we al de hele tijd naar verlangde. 
Die zat ook in de rommelige tas.

Het weekend ben in in Arnhem en bouw ik aan mijn suprise want over een week in het al Sinterklaas!

Ha! Legenda!
1. Anne en Tjerk in Utrecht
2. Zusjes
3. Klef
4. Een poes
5. Benen in bladeren
6. Ik at een boterham met appelstroop want ik had geen geld voor een lekker broodje
7. Apenboom voor Tessa's kamer
8. Welkom Sint en Piet








1 opmerking:

  1. hmm, wat een super fijne blog heb je :)! bedoel je trouwens de IJ-hallen in Amsterdam? daar ben ik geweest ja, heerlijk daar. helaas moet ik best veel reiskosten betalen in het weekend :(. wat studeer je trouwens?

    BeantwoordenVerwijderen